+48 22 487 12 23 biuro@wydajni.pl

Czym jest SEO i dlaczego warto pozycjonować stronę internetową prowadząc biznes?

  • Chciałbyś zwiększyć swoją możliwość dotarcia do określonej grupy odbiorców i potencjalnych klientów?

  • Chciałbyś zwiększyć liczbę odwiedzin na twojej stronie internetowej?

  • Chcesz zacząć promować swoją firmę w sieci jednak nie masz zbyt wielu środków na reklamę?

Pozycjonowanie SEO jest dość niecodziennym pojęciem, dla wielu osób kompletnie nie znanym. Jednak nie powinno być obce dla tych, którzy prowadzą własny biznes. Okazuje się, że jest to jedno z podstawowych działań, które sprawiają, że twoja strona internetowa będzie częściej odwiedzana przez potencjalnych klientów. Pozycjonowanie strony pozwala na to, by znaleźć się jak najwyżej w rankingu Google, a co za tym idzie wysoko w wynikach wyszukiwania. Sam proces pozycjonowania nie należy do bardzo trudnych i skomplikowanych, jednak wymaga zaznajomienia się z tematem.

AdSense

Co to jest to pozycjonowanie?

Jak rozpocząć pozycjonowanie witryny www i dlaczego warto to robić?

Optymalizacja SEO co to takiego?

Samo stworzenie strony internetowej nie gwarantuje jeszcze sukcesu, bo chodzi o to, by potencjalni klienci zechcieli na nią zajrzeć. Dopiero wtedy będą mogli zapoznać się z twoją ofertą i ewentualnie z niej skorzystać. Pozycjonowanie SEO są to wszelkie czynności, które mają na celu by twoja witryna www pojawiała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania w momencie, gdy użytkownik wpisze określone hasła powiązane z twoją działalnością. Wyszukiwarka Google na podstawie wielu składników definiuje jakie wyniki wyświetlić i na której pozycji. Innymi słowy tworzy własny ranking wartościowych witryn www wyświetlając je w odpowiedniej kolejności. Co zrobić by Google uznało stronę internetową za użyteczną i merytoryczną? Odpowiedzią jest właśnie pozycjonowanie SEO. W ten sposób możesz wpłynąć na to, by Google uznało twoją stronę za merytoryczną i pełną rzetelnych informacji oraz wyświetliło ją wysoko w swoich wynikach. W tym celu należy stale udoskonalać stronę www, ustawiając w odpowiedni sposób pewne elementy oraz prowadząc czynności zewnętrzne np. linkowanie. Chodzi o to, by strona internetowa stała się interesująca dla Google. Na wiele z tych elementów możesz oddziaływać samodzielnie a niektóre warto powierzyć specjaliście w tym zakresie. Ponad to niektóre z nich mają większą wartość dla wyszukiwarki a inne mniejszą. Niewątpliwie jednak ingerując w ten proces wpływasz na to, na której pozycji będzie wyświetlać się twoja strona internetowa w wynikach wyszukiwania Google. Pozycjonować można różnego rodzaju witryny, przykładowo blogi, sklepy internetowe czy inne serwisy. Najefektywniejsze rezultaty przynosi długotrwałe i cykliczne organizowanie wybranych czynności.

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (ang. search engine optimization, SEO; zwana także pozycjonowaniem) – procesy zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych. Proces pozycjonowania jest elementem szeroko pojętego marketingu internetowego. Pozycjonowanie opiera się na ciągłym poznawaniu mechanizmów rządzących wyszukiwarkami i dostosowywaniu kodów serwisów internetowych do aktualnych algorytmów wyszukiwarek w celu poprawienia pozycji danego serwisu na liście wynikowej.

Źródło: Wikipedia

Co daje pozycjonowanie strony internetowej?

Zastanawiasz się, dlaczego to pozycjonowanie jest takie ważne? Czy to naprawdę konieczność? W dzisiejszych czasach, w których internet jest miejscem, gdzie ludzie najwięcej poszukują różnych informacji pozycjonowanie jest kluczowe. Aż 90% internautów korzysta z wyszukiwarki Google po to, by znaleźć konkretne wiadomości czy usługi. Sama strona internetowa to za mało, trzeba jeszcze skutecznie ją wypromować i sprawić by stała się atrakcyjna na tle pozostałych. Najskuteczniejszą metodą by zostać zauważonym przez zainteresowanych w gąszczu wielu innych podobnych stron jest właśnie pozycjonowanie. Tego typu czynności prowadzone są z kilku przyczyn. – Pierwszą i najważniejszą jest, jak już zostało wspomniane, odnalezienie się w wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania z konkretnej branży czy zagadnień z nią związanych. Pozwala to na to, by więcej osób odwiedzało daną witrynę, co w dalszej konsekwencji prowadzi do zwiększenia liczby czytelników i klientów. Im większy ruch na stronie, tym wyższa pozycja w Google, a im więcej odwiedzających tym większy ruch na stronie itd. – Jeżeli będziesz dawał informacje Google o czym jest twoja strona i że jest wartościowa, będzie ona mogła pojawiać się w pierwszych 10 a nawet 3 wynikach wyszukiwania pod danym hasłem. Najczęściej osoby odwiedzają pierwsze 3 wyniki, natomiast na pozostałe 7 na pierwszej stronie wchodzą już rzadziej. Druga i kolejna strona jest już bardzo rzadko wyświetlana. Jeśli zależy ci by pozyskiwać klientów w sieci to pozycjonowanie jest bez wątpienia koniecznym procesem. – Pozostaje jeszcze kwestia wizerunkowa, gdyż jeśli twoja strona będzie umieszczana na wysokich pozycjach w rezultatach wyszukiwania to wielu konsumentów uzna ją za korzystną i godną uwagi. Fakt, że witryna jest polecana przez Google nie jest obojętna dla odbiorców. Daje to również możliwość stworzenia dobrego wizerunku i portretu własnej firmy. W momencie, gdy strona internetowa nie pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania automatycznie maleje szansa jej odwiedzin. Wielu z internautów nawet jej nie dostrzeże, a co za tym idzie nie skorzysta z usług, które oferujesz.

Pozycjonowanie – dlaczego warto?

Strona internetowa, która znajduje się w czołówce wyników wyszukiwania dla potencjalnego klienta jest jasną informacją, że to oferta godna uwagi i najprawdopodobniej w nią kliknie. Pozycjonując witrynę docierasz do klientów, którzy szukają w internecie twoich usług czy produktów. Natomiast jeśli strona znajduje się niżej jest niewielka szansa, że ten klient do niej dotrze i zapozna się z twoją ofertą. Nawet jeśli będzie bardzo atrakcyjna to nie skorzysta z niej, gdyż może jej w ogóle nie znaleźć wśród innych konkurencji.

Zatem podsumujmy dlaczego pozycjonowanie strony www to trafny wybór?

  • wzrost liczby odwiedzin na stronie co może przełożyć się na liczbę klientów,
  • precyzyjne i odpowiednie pozycjonowanie pozwala dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców, na której ci zależy,
  • w porównaniu z tradycyjnymi formami reklamy to o wiele niższy koszt, dlatego jest to również dobry wybór dla małych firm,
  • możliwość pozyskiwania klientów także za granicą,
  • podniesienie wiarygodności w oczach potencjalnych klientów.

Jak pozycjonować stronę internetową?

Im wyższą pozycję w rankingu Google uzyska twoja strona internetowa, tym większa szansa, że zdobędziesz nowego klienta. Proste prawda? Ale jak to zrobić? Na czym polega optymalizacja SEO? Jakie konkretne działania pomagają w pozycjonowaniu witryny internetowej? Jeśli zdecydujesz się na pozycjonowanie strony internetowej twojej firmy, istnieje szereg sposobów, które to umożliwiają.
  1. Optymalizacja witryny, która polega na stosownym skonfigurowaniu jej tytułu i opisu wyświetlających się w Google obok adresu internetowego. Jest to informacja dla tych, którzy poszukują konkretnych informacji. Dzięki temu nie tylko oni dowiedzą się o czym jest twoja strona, ale również wyszukiwarka Google. Ponad to warto umieszczać linki na danej stronie internetowej do odmiennej jej części i wpisów. Pomaga to w indeksacji.

  2. Tworzenie i umieszczanie tekstów SEO. Są to wpisy nasycone słowami kluczowymi, pod którymi chcesz być wyszukiwany w sieci. Mogą zawierać nazwy kategorii, tematów lub specyficznych rzeczy, które są powiązane z twoimi usługami. Tego typu treści możesz napisać samodzielnie lub zlecić komuś innemu. Ze względu na brak czasu częściej wybierana jest ta druga opcja.

  3. Linkbuilding, który polega na umiejscowieniu backlinków do witryny internetowej na innych serwisach czy stronach. W ten sposób dla Google staje się bardziej popularna i godna polecenia. Tego rodzaju usługi również możesz wykonać samodzielnie lub z pomocą innego pracownika, który będzie umieszczał na innych stronach zaproszenia lub polecenia do twojej witryny łącznie z podaniem jej adresu.
Są to przykładowe czynności, od których możesz rozpocząć pozycjonowanie własnej strony internetowej. Pamiętaj o wizerunku w sieci i o tym, by witryna była atrakcyjna nie tylko dla internautów, ale również dla algorytmów Google.

SEO, co nowego w 2020 roku

AdSense

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *