+48 22 487 12 23 biuro@wydajni.pl

Jak pozyskać nowych klientów? Poznaj 5 zasad skutecznego poszukiwania nowych klientów w sieci

  • Chcesz, by twoja oferta trafiała do szerszej grupy odbiorców?

  • Jak skutecznie pozyskać klientów w internecie?

  • Czym jest pozycjonowanie strony internetowej i dlaczego jest tak ważne?

Jak pozyskać nowych klientów? To pytanie zadaje sobie wielu przedsiębiorców. Wraz ze wzrostem popularności internetu pojawiła się potrzeba obecności firm, usług jakie oferują i znanych marek w sieci. Zdecydowana ich część posiada już swoją witrynę www lub profil w mediach społecznościowych, niestety niewielu wykorzystuje w pełni ich potencjał. Głównymi powodami tego jest brak widoczności w wyszukiwarce lub brak jasno określonej strategii marketingowej. O tym, jak pozycjonować swoją stronę internetową pisaliśmy w artykule Czym jest SEO i dlaczego warto pozycjonować stronę internetową prowadząc biznes?

Obecny potencjalny klient przed zakupem danego produktu czy usługi poszukuje w internecie informacji i opinii na ich temat. Oczekuje ciekawych i wartościowych treści, które dostarczą mu tych informacji. Jeśli chcesz, by w pierwszej kolejności trafił do ciebie i na informacje o twojej firmie, powinieneś zadbać o kilka spraw.

W artykule opisujemy najważniejsze zasady, którymi warto się kierować w procesie pozyskiwania nowych klientów.

AdSense

Pozyskiwanie klientów a content marketing

Content marketing, czyli marketing treści jest to pewien plan działań dotyczący pozyskiwania nowych klientów dzięki publikacji przydatnych i wartościowych treści w internecie. Celem tych treści jest zainteresowanie potencjalnego klienta i dostarczenie takich wiadomości, które pozwolą mu rozwiązać jakiś problem.

Jak pozyskać nowych klientów? Ludzie poszukują informacji w internecie w różnych sytuacjach np. w przypadku jakiejś awarii lub zanim zdecydują się na jakikolwiek zakup. Chcą poczytać opinie na temat danego produktu i zdobyć jak najwięcej wiadomości na temat jego działania i funkcjonalności. Content marketing jest odpowiedzią na potrzeby tych osób. Dostarczanie im informacji, których poszukują może przyczynić się do tego, że zyskasz odpowiedź na pytanie jak pozyskać nowych klientów. Jeżeli publikowane artykuły pomogą rozwiązać konkretny problem czytelnika może zdarzyć się tak, że zaufa właśnie tobie i skorzysta z twoich usług. W ten sposób zdobywasz zaufanie.

Działania content marketingowe zwiększają ruch na stronie i przyczyniają się do wzrostu sprzedaży. Ważne jest to, by publikowane teksty były ciekawe, unikatowe, czyli nie były kopią już istniejących. Liczy się też zróżnicowanie, tak by mogły zainteresować różnych odbiorców. W pozyskiwaniu nowych klientów poprzez content marketing dobrze, by na stronie pojawiały się artykuły różnorodne i o różnej długości.

Pozycjonowanie strony to podstawowe działanie promocji witryny www. Jest to rodzaj reklamy, który pozwala na lokalny rozwój firmy, ale również na skalę krajową czy nawet światową.

Jak pozyskać nowych klientów? Pozycjonowanie strony internetowej a docieranie do szerszej grupy odbiorców

W poszukaniu odpowiedzi na pytanie, jak pozyskać nowych klientów kluczowe jest to, by twoja oferta i informacje o firmie trafiały w prosty i szybki sposób do jak największej grupy osób. Im wyższa pozycja w Google, tym więcej potencjalnych klientów odwiedzi twoją witrynę www. Pozycjonowanie najkrócej mówiąc są to działania, które mają na celu zwiększenie pozycji strony internetowej w wyszukiwarce po wpisaniu przez użytkownika określonych fraz, czyli słów kluczowych.

Główne działania związane z pozycjonowaniem strony internetowej to:

  • analiza konkurencji, czyli rozpoznanie działań konkurencji w sieci
  • audyt strony, który polega na zbadaniu jakości witryny www i pozwala na wykrycie ewentualnych błędów i rozwiązanie powstałych problemów na stronie oraz ułatwia dobór odpowiednich fraz kluczowych
  • optymalizacja strony czyli dostosowanie strony pod kontem wytycznych wyszukiwarki Google
  • zwiększanie popularności strony internetowej, czyli działania wykonywane regularnie, których głównym celem jest popularyzowanie strony wśród internautów i potencjalnych klientów

Pozycjonowanie lokalne pozwala na pozyskanie klienta na lokalnym rynku. Jest to metoda bardzo skuteczna i może okazać się wcale niedroga w odniesieniu do tego, ile może przynieść korzyści. Przyczynia się do zwiększenia zapytań ofertowych, nawiązywania współpracy z nowymi partnerami biznesowymi, wzrostu poziomu sprzedaży.

Pozycjonowanie szerokie natomiast to metoda pozyskania klienta, który poszukuje konkretnego produktu. Metoda ta jest szczególnie przydatna w prowadzeniu sklepów online. Polega na pozycjonowaniu witryny pod konkretne produkty.

Jakie korzyści płyną z pozycjonowania strony internetowej?

  • budowanie wizerunku firmy godnej zaufania
  • wzrost liczby osób odwiedzających stronę internetową
  • wzrost liczby klientów poszukujących twoje produkty czy usługi
  • zwiększenie poziomu sprzedaży

Przyciągnij i zatrzymaj uwagę klienta na twojej ofercie

Co zrobić, by przypadkowy internauta poszukując konkretnych informacji wybrał właśnie twoje artykuły spośród wielu innych?

Tworząc treści na blogu czy publikując artykuły na stronie internetowej istotne jest, by zadbać o ich atrakcyjny tytuł, tak by przyciągał uwagę czytelnika i zachęcał do kliknięcia. Nawet najlepsza oferta, ale źle przedstawiona, nie przyczyni się do pozyskania klientów. Odpowiednie nagłówki pozwolą nadać przejrzystą strukturę tekstu i będą podtrzymywać wysoki poziom zainteresowania czytelnika. Należy pamiętać, że każdy z nas otrzymuje wiele rozmaitych informacji, przed oczami miga mnóstwo różnych tytułów i nagłówków, z czego czytelnik musi wybrać ten, który wyda mu się najciekawszy. To właśnie tytuł artykułu decyduje o tym czy dana osoba zechce go przeczytać.

Klienta można oszukać tylko raz. Należy jednak pamiętać o zasadzie uczciwości. Intrygujący i szokujący nagłówek a w treści informacje na zupełnie inny temat mogą spowodować, że czytelnik poczuje się oszukany. Nie wzbudza to zaufania ze strony odbiorców, na którym tobie zależy. Treść nagłówka musi wynikać bezpośrednio z tego, co znajduje się w artykule.

Istotne jest również to, by zachęcić klienta dobrym opisem strony w wyszukiwarce Google. Mowa tutaj o mikroformatach, których właściwe wprowadzenie zwiększa współczynnik kliknięć na stronie. Mikroformaty opisują zawartość strony i wskazują na jej jakość, a także poprawiają przejrzystość contentu. Ludzie częściej wchodzą na strony, których opis w wyszukiwarce jest kompletny i wzbudza zaufanie.

Dotarcie do klientów po przez aktywność w mediach społecznościowych

Dziś już niestety nie wystarczy jedynie posiadanie dobrej strony internetowej. Bardzo ważna jest aktywność w miejscach, w których twoi klienci spędzają dużo czasu. Takim miejscem są media społecznościowe, czyli Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin. Wychodząc samodzielnie z inicjatywą do klientów i ukazując swoją ludzką twarz pozwala to na wykorzystanie potencjału mediów społecznościowych, który jest przeogromny. Przede wszystkim dają możliwość pozyskania darmowej reklamy i tej płatnej, która pozwoli trafić do szerszej grupy odbiorców. Aktywna obecność w social media także pozwala nawiązać relację z klientami i zwiększyć ruch na twojej stronie internetowej. Pozytywne relacje z klientami pozwalają zdobyć ich zaufanie, co jest kluczowe w budowaniu pozycji eksperta.

Marka osobista i wizerunek eksperta w procesie pozyskiwania klientów

Chcąc pozyskiwać nowych klientów musisz zbudować markę budzącą zaufanie.

Jak to zrobić? Bądź aktywny w swojej branży, pomagaj rozwiązywać problemy innych, zacznij dzielić się swoją wiedzą i wartościowymi informacjami. Możesz to zrobić np. poprzez prowadzenie bloga firmowego, na którym nie tylko będziesz publikować artykuły eksperckie, ale też różne ciekawostki z branży czy życia firmy. Jest to miejsce, na którym twoi odbiorcy mogą wyrazić swoją opinię czy zadać pytanie, a ty możesz na nie odpowiedzieć i pomóc rozwiązać problem.

Obawiasz się, że masz zbyt mało na to czasu? Możesz zadania związane z prowadzeniem bloga firmowego zlecić innej osobie, która będzie regularnie publikować na nim treści. Dodatkowo blog firmowy skutecznie pozwala pozycjonować stronę internetową w wyszukiwarce. Stawiając na wysoką wartość publikowanych treści możesz wygenerować większą liczbę odwiedzających, zbudujesz z nimi relacje i co bardzo istotne twoja strona będzie polecana i linkowana przez twoich klientów innym zainteresowanym.

Podsumowując w pozyskiwaniu klientów w internecie kluczowy jest wizerunek marki. Wizerunek eksperta i budowanie relacji z klientami pomaga content marketing, który może przybrać najróżniejsze formy i można wykorzystać go w różnych miejscach. Pisząc artykuły na stronie internetowej lub publikując posty na Facebooku dostarczasz innym wiedzę. Będąc aktywnym w mediach społecznościowych możesz zaistnieć w sieci i pomóc innym rozwiązać trapiący problem. W ten sposób budujesz zaufanie do siebie i swojej marki.

AdSense

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *