+48 22 487 12 23 biuro@wydajni.pl

Marketing w mediach społecznościowych: jak promować firmę w sieci i dlaczego warto to robić?

  • Chcesz budować zaufanie do swojej firmy i tworzyć własne społeczności?

  • Na co zwrócić szczególną uwagę i na jakie media społecznościowe warto postawić promując markę osobistą?

Marketing w mediach społecznościowych to obecnie ważne działania służące promocji firmy. Popularność social media nieustannie rośnie. W Polsce również aktywność użytkowników jest z roku na rok coraz większa. Mimo zmian rynkowych i różnych trendów tak naprawdę wiele marek jest obecnych na Facebooku czy Instagramie. Niewielkie sklepy czy duże firmy posiadają swój fanpage. Media społecznościowe są idealnym miejscem do kontaktu z klientami i jednocześnie okazały się bardzo dobrym nośnikiem sprzedaży. Z tego powodu powstał social media marketing, czyli marketing w mediach społecznościowych,który ma swoje własne wypracowane narzędzia oraz źródła reklamy. O tym, w jaki sposób można zwiększyć zyski pisaliśmy także w artykule Content marketing – jak zwiększyć zyski w firmie?

Z artykułu dowiesz się o korzyściach płynących z promocji marki w mediach społecznościowych i jak social media marketing może wpłynąć na rozwój twojej firmy i na wizerunek marki w sieci. Będziesz mógł sam odpowiedzieć sobie na pytanie: czy warto promować swoją markę w sieci?

AdSense

Marketing w mediach społecznościowych – co to znaczy?

Marketing w mediach społecznościowych (ang. social media marketing) to doskonały sposób promocji marki, który pozwala na budowanie wizerunku twojej firmy w sieci, tworzenie społeczności i zaufania do marki. Umożliwia także dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Działania te muszą być jednak odpowiednio zaplanowane i konsekwentnie realizowane. Tylko takie postępowanie pozwoli uzyskiwać zamierzone efekty. Dzięki działaniom marketingowym możesz zwiększyć ruch na swojej witrynie internetowej lub zwiększyć poziom sprzedaży w sklepie online.

Media społecznościowe to przede wszystkim możliwość kontaktu z potencjalnymi klientami i nawiązywanie z nimi bliższych relacji. Mogą zadawać nurtujące ich pytanie, a ty możesz na nie odpowiedzieć i jednocześnie pomóc rozwiązać dany problem. Nawiązywanie i utrzymywanie relacji z klientami odgrywa bardzo ważną rolę w odbiorze marki. W ten sposób budujesz do niej zaufanie i pozytywny jej wizerunek.

Marketing w mediach społecznościowych jest to również sposób na dotarcie z reklamą do kolejnych grup odbiorców i pozyskiwanie nowych klientów.

Promując swoją firmę warto wiedzieć, że dziś dobrze jest być obecnym w wielu miejscach jednocześnie, w tym oczywiście w mediach społecznościowych. Każda firma ma możliwość zaprezentowania się szerokiej grupie odbiorców, tworząc własną zaufaną społeczność i pozytywny wizerunek. Tym właśnie zajmuje się marketing w mediach społecznościowych.

Co daje promocja firmy w mediach społecznościowych?

Potencjał social media jest ogromny i daje mnóstwo możliwości rozwoju dla każdego biznesu. Taka aktywność wymaga pewnego wkładu głównie czasowego, ale przynosi zauważalne zyski finansowe. Jednak to nie wszystko. Jakie zatem inne korzyści uzyskasz, gdy rozpoczniesz promocję swojej marki w mediach społecznoścowych? Oto najważniejsze korzyści płynące ze skutecznej promocji marki w sieci:

 

  1. Pozyskiwanie nowych klientów – Jest to bardzo prosta i tania metoda promocji firmy, w Polsce np. z Facebooka korzysta szacunkowo około 17 mln osób, dlatego jest to miejsce, na którym z powodzeniem można zwiększać świadomość na temat marki. Dzięki temu możesz docierać z odpowiednio dobraną reklamą do nowych klientów. O sposobach na stworzenie trwałych relacji z klientami i zwiększenie sprzedaży pisaliśmy w artykule Jak budować pozytywne relacje z klientami i zwiększyć sprzedaż?
  2. Budowanie wizerunku marki – media społecznościowe pozwalają na kontakt z klientami, a to z kolei umożliwia budowanie relacji z nimi. Prowadzenie oficjalnego profilu to również tworzenie własnej społeczności i zaufania potencjalnych i realnych.
  3. Zdobywanie informacji o klientach – dzięki dwukierunkowej komunikacji z klientami zdobywasz cenne informacje na ich temat. Dowiadujesz się kim są i jakie mają potrzeby, co pozwala na jeszcze lepsze dostosowanie do nich swojej oferty.

Jak skutecznie promować markę w mediach społecznościowych?

Aby nie okazało się, że wysiłek i fundusze wkładany w promocję marki w mediach społecznościowych nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, bardzo ważne jest ustalenie konkretnego planu i konsekwentna jego realizacja.

O co należy zadbać, by marketing w mediach społecznościowych był skuteczny?

  • Wyznaczenie celu – jest to podstawa, od której należy zacząć każde działanie marketingowe, gdyż zupełnie inną formę powinna mieć komunikacja, która związana jest z budowaniem wizerunku marki, a inną, która związana jest stricte ze sprzedażą. Ustalenie celu decyduje o wyborze platformy i rodzaju komunikacji z odbiorcami.
  • Określenie grupy docelowej – częstym mylnym przekonaniem jest to, że jeśli informacja trafi do jak największej grupy odbiorców, tym lepiej. Niestety nie jest to prawdą. Dane produkty lub usługi dedykowane są dla konkretnej grupy osób w określonym wieku i o określonej płci. Ofertą nie zainteresują się ci, którzy do tej grupy nie należą. Informacja o produkcie powinna więc trafiać do wyznaczonego grona odbiorców, a nie do przypadkowych użytkowników, którzy najprawdopodobniej ją zignorują. Oznacza to, że należy zastanowić się, gdzie możesz znaleźć swojego odbiorcę i jaki przekaz go przekona.
  • Zbudowanie strategii komunikacji – istnieje wiele mediów społecznościowych i różnią się od siebie sposobem komunikacji i dają różne możliwości. Jedne ukierunkowane są na rozrywkę, inne mają charakter typowo biznesowy np. LinkedIn, jedne wymagają codziennej aktywności, a w innych istotna jest regularność. W tym przypadku należy zastanowić się czego będzie dotyczył twój blog, jakie zagadnienia będzie poruszał lub czy masz czas na codzienne publikowanie tweetów.
  • Monitoring własnych działań – publikowanie treści w mediach społecznościowych ma na celu wywołanie określonej reakcji wśród odbiorców lub rozpoczęcie dyskusji na konkretny temat. W dobrej strategii marketingowej warto skontrolować, czy zamierzony cel został osiągnięty, czy może reakcja odbiorców była zupełnie odmienna od tej założonej.

Jak monitorować media społecznościowe?

W zależności od tego czy kluczowy jest zasięg czy zaangażowanie odbiorców, należy zwrócić uwagę na określone aspekty. W Przypadku, gdy zależy ci na jak największym zasięgu istotna jest:, liczba wyświetleń i odwiedzin strony, liczba unikalnych użytkowników i liczba odsłon banneru reklamowego, zasięg kampanii.

Kiedy istotne jest dla ciebie zaangażowanie użytkowników ważna jest w tym przypadku: liczba kliknięć w post, liczba komentarzy, subskrybcji, zamówień czy poleceń, liczba wypełnionych formularzy i liczba przekierowań na stronę docelową.

Marketing w mediach społecznościowych – jakie działania prowadzić na Facebooku?

Media społecznościowe, które są popularne wśród użytkowników to Instagram, Twitter, Youtube, a w celach zawodowych czy biznesowych LinkedIn. Dominującą platformę jednak nadal stanowi Facebook. To on jest najczęściej wybierany przez wielu ludzi i to właśnie tam spędzają znaczną część swojego czasu.

Dlaczego Facebook?

Konta firmowe na Facebooku to dziś już niemal konieczność. Począwszy od małego sklepiku za rogiem jak i wielkie korporacje, prawie każdy ma swój fanpage. Często zatrudniani są do tego rodzaju czynności pracownicy, którzy zajmują się promocją i kreowaniem wizerunku marki w social media. Platforma Facebook jest doskonałym narzędziem do promocji firmy, marki czy osobowości. Prowadzenie strony umożliwia określenie grupy docelowej, płatne kampanie poprawiające zasięgi. Daje również wiele możliwości zaangażowania odbiorców. Ponadto strona jest bardzo prosta w użytkowaniu i daje dostęp do wszelkich statystyk.

Czy Facebook jest odpowiedni dla każdej firmy?

Kluczowe w odpowiednim prowadzeniu strony na Facebooku jest regularne publikowanie ciekawych treści dla odbiorców, które będą przez nich lajkowane i udostępniane innym. Kolejnym bardzo ważnym aspektem w skutecznym prowadzeniu fanpage jest szybka odpowiedź na zapytanie. Jeśli będzie zbyt długa, może okazać się, że potencjalny klient znalazł już inną ofertę a o twojej już zapomniał, dlatego tak ważna jest odpowiednio szybka reakcja. Podobnie rzecz wygląda w przypadku monitoringu komentarzy. Użytkownicy mogą pisać pozytywne komentarze lecz mogą również zamieścić negatywną opinię, do której warto jak najszybciej się odnieść chcąc dbać o pozytywny wizerunek marki.

Facebook jest dostępny dla każdego. Jest to miejsce, na którym wiele firm, zarówno tych małych jak i większych ma szanse zaprezentować się w sieci. Może udostępniać informacje na swój temat, zdjęcia z wydarzeń, publikować posty z atrakcyjnymi treściami dla odbiorców i utrzymywać z nimi kontakt. Facebook pozwala również na tworzenie różnych grup, które łączą ze sobą osoby szerzej zainteresowanych konkretnym tematem. Jest to forma budowania społeczności i wzajemnych relacji. Ponadto dostępne są wydarzenia czyli udostępnianie informacji na temat organizowanych spotkań, szkoleń czy ważnych momentów dla marki. Mając profil na Facebooku możesz w bardzo krótkim czasie dotrzeć z informacją do szerokiego grona odbiorców, a każdy kto polubi stronę będzie na bieżąco z aktualnymi wydarzeniami czy promocjami.

AdSense

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *