+48 22 487 12 23 biuro@wydajni.pl

O tym nie możesz zapomnieć pozycjonując stronę internetową

  • Czy trafiłeś kiedyś na stronę internetową, która owszem wyświetliła się na pierwszej pozycji lecz długo się ładowała i nie zachęcała swoim wyglądem?

  • Chciałbyś, by twoja strona wyświetlała się prawidłowo wszystkim użytkownikom, którzy ją odwiedzą?

  • Co więc pozwoli ci uniknąć niechcianych błędów?

Podstawą skutecznego pozycjonowania strony internetowej jest jej optymalizacja pod kontem wyszukiwarki. Z tego względu dbając o wysoką pozycję w Google, uwzględni również optymalizację SEO.

Z artykułu dowiesz się:

  • Czym jest i co daje optymalizacja SEO?
  • Na co zwrócić uwagę by strona internetowa była jak najlepiej zoptymalizowana?

AdSense

Optymalizacja SEO a pozycjonowanie strony internetowej

Search Engine Optimization (SEO) jest to optymalizacja stron internetowych pod kontem wyszukiwarki. Innymi słowy jest to szereg działań, które mają na celu odpowiednio przygotować stronę www aby mogła osiągnąć jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Znaczna część osób, które rozpoczyna pozycjonowanie pomija tak znaczący krok jak optymalizację danej witryny. Jest ona przez wielu mylona z pozycjonowaniem, jednak nie są to terminy tożsame.

Optymalizacja treści, kodu i struktury strony to działania SEO, które są podstawą profesjonalnego pozycjonowania. Jeśli nie zostaną wdrożone, zwiększony ruch organiczny na stronie nie przyczyni się do pozyskiwania nowych klientów i tym samym nie przyniesie zamierzonych korzyści dla firmy.

Dlaczego tak się dzieje?

Strona internetowa, która mimo to, że wyświetli się użytkownikom wysoko w ich wynikach wyszukiwania, jeśli będzie pozbawiona ciekawych treści, atrakcyjnych zdjęć lub rzeczowych opisów produktów, nie przekona go do skorzystania z oferty. Decyzja zakupowa klientów często opiera się nie tylko na pozycji strony wyświetlanej w Google lecz na zachęcających tekstach, oryginalnych grafikach lub dokładnych opisach umieszczonych na niej.

W Polsce pojęcie „pozycjonowania” odróżnia się od pojęcia SEO, które oznacza głównie działania on-site związane z optymalizacją kodu oraz treści strony. Natomiast „pozycjonowanie” określane jest jako cały proces zwiększania widoczności witryny internetowej. Na świecie jednak problem nie występuje, ponieważ nie ma innego odpowiednika terminu „pozycjonowanie” niż po prostu „SEO”.

Źródło: Wikipedia

Optymalizacja SEO na co zwrócić uwagę?

Nie bez znaczenia dla decyzji klienta pozostają również aspekty techniczne strony internetowej , takie jak prędkość ładowania lub wczytywania zdjęć i wideo. Uciążliwe witryny, nieodpowiednio zoptymalizowane nie są lubiane za równo przez użytkowników jak i algorytmy wyszukiwarki, co może automatycznie obniżyć jej pozycje. Nielubiana jest również powtarzana treść, czyli mówiąc wprost skopiowana od konkurencji lub innych podobnych stron www.

Treści jednolite, bez nagłówków i wyróżnień, URL pozbawione fraz kluczowych i brak logicznej struktury w menu to kolejne elementy, które obniżają jakość witryny. Aby uniknąć tych błędów należy zastosować optymalizację treści, kodu i struktury strony www. Dopiero po tych działaniach można rozpocząć właściwe pozycjonowanie.

Zachowania użytkowników czyli to jak długo pozostaną na witrynie ma również znaczenie dla jej optymalizacji, dlatego musi ciekawić i przykuwać uwagę odbiorcy. Publikowane treści na stronie internetowej są również bardzo istotne. Przyczyniają się do tego, że internauta zwróci na nie uwagę, być może zechce je przeczytać a tym samym pozostanie dłużej na stronie. Warto więc zadbać o to, by strona była wypełniona wartościowymi i ciekawymi treściami, spełniającymi jednocześnie określone warunki SEO.

SEO jest wszędzie. Nawet na AMAZON

Działania SEO i optymalizacja strony.

Jakie to działania pozwolą w odpowiedni i skuteczny sposób zoptymalizować stronę i zwiększyć jej pozycje w wynikach wyszukiwania?

  • Optymalizacja treści – publikowanie wartościowych i ciekawych treści. Ważne by były atrakcyjne za równo dla czytelników jak i dla robotów Google. Jakie powinny być treści na stronie internetowej? Rozbudowane, wyczerpujące dany temat, dokładne opisy produktów, treści niejednolite lecz podzielone na nagłówki, oryginalne czyli unikalne a nie skopiowane z innych stron oraz co najważniejsze muszą zawierać określone i ważne dla ciebie słowa kluczowe, które pozwolą internautą odnaleźć twoją stronę, gdy będą poszukiwać informacji na temat dziedziny, którą się zajmujesz.
  • Określenie znaczników stron – Tytuł strony jest ważny pod kontem SEO z dwóch powodów, aspekt techniczny, który pozwala ocenić wyszukiwarce temat strony i jest to tytuł, który wyświetla się użytkownikom w wynikach wyszukiwania.
  • Opisy meta description – Jest to opis wyświetlany w wynikach wyszukiwania pod adresem URL. Zawartość meta description nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie, natomiast treść opisu może zachęcić osobę by odwiedziła stronę, nawet jeśli znajduje się niżej w pozycji wyszukiwania. Chodzi o to, by ten opis był zachęcający do przeczytania dla czytelnika. Może okazać się, że wybierze właśnie w twoją stronę a nie tą, która jest na pierwszej pozycji.
  • Optymalizacja grafiki – Warto tu zwrócić uwagę na dwa aspekty. Po pierwsze to szybkość ładowania strony, gdyż długi czas oczekiwania może przede wszystkim zniechęcić czytelników, ale również może negatywnie wpłynąć na SEO. Dlatego umieszczając dużą ilość grafiki, pamiętaj o jej odpowiedniej kompresji. Po drugie ważną kwestią są opisy alternatywne zdjęć, które są wyświetlane na stronie zamiast grafiki w momencie gdy występują problemy z jej załadowaniem. Dzięki temu użytkownik wie co mieści się na zdjęciu. Opisy alternatywne podpowiadają również robotą Google jakich treści dotyczy twoja strona internetowa.
  • Linkowanie wewnętrzne – Menu to takie miejsce, na którym mieszczą się linki do wszystkich innych podstron. Co jest ważne dla SEO to to, by tworzyć je w formie tekstu, gdyż wyszukiwarka nie odczytuje w pełni obrazków czy technologii Flash, przez co trudno jej określić o czym jest strona. Innym sposobem na linkowanie wewnętrzne to umieszczanie linków na podstronie do innych podobnych podstron. Przykładem może być zachęcanie pod artykułem do przeczytania innych wpisów o podobnej tematyce.

Pamiętaj, że pozycjonując stronę internetową nie możesz zapomnieć o jej optymalizacji. Dostosowując stronę do określonych warunków SEO, pozwoli ci ją dobrze pozycjonować i skutecznie promować markę, którą na niej prezentujesz.

Przewodnik po SEO w 2020 roku

AdSense

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *